01 May 2011

sejarah baru

yeeahhh , hari ini terciptalah satu sejarah baru, sejarah yg hanya menjadi memori, memori yg menjadi ingatan , ceh ayat mmg x boleh nak bla lagi  ke? apa dia sejarahnya? . Buat ke berapa kali aku tak ingat hari ini aku telah mengemas bilikku sendiri , hehehe .. setelah dibebel oleh mama tersayang yg katanya " aku suruh kemas bilik kau sendiri bukan kemas satu rumah " "hmm nak bersihkan satu rumah jauh sekali dlm mimpi pun susah" .. Huu saiko kuat mak ni.. hujah ditujah lagi oleh mama "apa kau ingat anak lelaki tak boleh tolong buat kerja rumah ?" itulah ckp mak aku dari dulu aku mmg dah masak sgt. aku pun bersihkan lah bilik dan setiap perkara mesti ada hikmahnya ,, apa aku jumpa masa tgh sapu tu surat2 yg tak berbukak lagi , kt bawah katil , hahaha rupanya surat dr kolej segi, tak habis2 nak suruh aku jadi jururawat la diorang ni, igt ku apa. dah siap kemas pergi memburu makanan di dapur ,, wahh . mama masak mee siam goreng ..tak bole bla bila mak aku goreng mee sampai sudip tu bengkok .. hahaha and aku percaya tu tandanya mama msk dgn penuh kasih sayang ,, weee~ pastu mak ckp " ni lah kau punya sarapan dan makan tengah hari" .. dalam hati aku kata "haaa, tak masak ke hari ni.. kena mkn banyak2 ni" aku tambah 2 kali.. tetiba tringat anjuran Nabi  Muhammad s.a.w yg suruh kita "Makan ketika lapar, berhenti sebelum kenyang" jadi aku berhenti walau perut dah kembung .. ish3 teruk pastu pegi kacau adik alin tengah tgk tv waonder girls nyanyi , aku pergi depan tv pastu joget cam apa dah buruk bebeno muka teman, hari ni hari minggu terbaik bg aku, walau tanpa abg dan kakak aku.

hari ni dah masuk bulan Mei dah , cepatkan masa berlalu semoga aku tak lalai dgn perkara sia2 dan nak jadi budak baik.. inshaAllah aku boleh !

2 comments:

  1. huu kau sebijik mcm abg aku. mls nye nak kemas bilik sndiri. tp kalau aku takde, dy rajin =.=" hahaha.. aku pun tak sabar tggu mei. nk smbung blaja :D rndu sey nk study ;P

    ReplyDelete
  2. hahaha, orang lelaki tak suka menunjuk tau .. nt belajar rerajin keh .. jgn lupa aku .. cucu yg sgt hnsem kan nenek

    ReplyDelete